Seriál: Historie MHD na Zlínsku
Bývalý ředitel DSZO (1993–2000) a dlouholetý ředitel Sdružení dopravních podniků ČR Ing. Antonín Macháček vzpomíná na začátky hromadné dopravy na Zlínsku
9. 5. 2023
Jízdné, jeho placení a výběr jsou neoddělitelnou součástí provozu a ještě více ekonomiky MHD. Už dříve jsme konstatovali, že při budování nových dopravních systémů v předminulém […]
28. 2. 2023
V této části vzpomínek se nebudu zabývat ani Zlínem ani jeho veřejnou dopravou. Vzpomenu na účast tehdejšího Dopravního podniku na organizaci z mého pohledu jedné z […]
30. 1. 2023
V předcházejícím díle jsme skončili v okamžiku, kdy se nový a první prototyp kloubového trolejbusu Škoda-Sanos 200Tr objevil ve Zlíně (druhé shodné vozidlo bylo určeno pro […]
9. 12. 2022
Ve 14. kapitole jsme sledovali, jak nárůst obyvatel Zlína, ale i Otrokovic spolu s rozvojem průmyslu předbíhaly možnosti MHD. Připomeňme, že zatímco v roce 1970 byl […]
9. 6. 2022
V době, kdy Ukrajina čelí válečnému konfliktu a není zřejmé, jak bude další spolupráce s touto těžce zkoušenou zemí pokračovat a na co bude navazovat, může […]
7. 4. 2022
V poválečném období a zejména pak v 70. a 80. letech 20. století bude užitečné nahlédnout i do ekonomiky tehdejšího provozu veřejné dopravy. Necháme v tento […]
10. 3. 2022
Ve 12. díle tohoto vyprávění jsme opustili MHD ve Zlíně a Otrokovicích v atmosféře mírně optimistického přístupu k trolejbusové dopravě na úsvitu 80. let minulého století. […]
8. 2. 2022
V předcházejících částech tohoto povídání jsme zmínili celou škálu vozidel, která byla ve zlínské (a samozřejmě i otrokovické) MHD použita. Možná je na čase povědět si […]