Pro veřejnost

28. 2. 2023

Ploština 1984–1989

V této části vzpomínek se nebudu zabývat ani Zlínem ani jeho veřejnou dopravou. Vzpomenu na účast tehdejšího Dopravního podniku na organizaci z mého pohledu jedné z […]
30. 1. 2023

Nástup kloubových trolejbusů – 2. díl

V předcházejícím díle jsme skončili v okamžiku, kdy se nový a první prototyp kloubového trolejbusu Škoda-Sanos 200Tr objevil ve Zlíně (druhé shodné vozidlo bylo určeno pro […]
9. 12. 2022

Nástup kloubových trolejbusů

Ve 14. kapitole jsme sledovali, jak nárůst obyvatel Zlína, ale i Otrokovic spolu s rozvojem průmyslu předbíhaly možnosti MHD. Připomeňme, že zatímco v roce 1970 byl […]
1. 8. 2022

Z Kudlova do Jaroslavic pasekářskou krajinou jižně od Zlína

Atraktivním přírodním prostorem pro řadu nenáročných vycházek i projížděk na kole je krajina rozkládající se jižně a jihovýchodně od Zlína. Procházku z Kudlova do Jaroslavic o […]
9. 6. 2022

Spolupráce s Ukrajinou v 90. letech

V době, kdy Ukrajina čelí válečnému konfliktu a není zřejmé, jak bude další spolupráce s touto těžce zkoušenou zemí pokračovat a na co bude navazovat, může […]
7. 4. 2022

Ekonomika veřejné dopravy

V poválečném období a zejména pak v 70. a 80. letech 20. století bude užitečné nahlédnout i do ekonomiky tehdejšího provozu veřejné dopravy. Necháme v tento […]