Hořkou zkušenost s vysoutěženou dodávkou čtyř nových trolejbusů má za sebou Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Nové trolejbusy nezískala, kvůli nedodržení termínu propadla evropská dotace, zaplacení smluvních pokut se dopravní společnost musí domáhat soudně.
Na Dopravní společnost Zlín – Otrokovice dopadají negativní důsledky zmařené dodávky čtyř parciálních trolejbusů. „S těmito čtyřmi trolejbusy jsme počítali zejména pro rozšíření bezemisní MHD v Otrokovicích. Některé starší vozy v našem provozu MHD již měly být vyřazeny a nahrazeny těmito novými trolejbusy. Takto musíme opravovat a nasazovat na linky i značně opotřebovaná vozidla, abychom cestujícím zajistili standardní rozsah provozu,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice v letech 2021–2022 soutěžila, vyhodnotila a vybrala dodavatele čtyř parciálních (bateriových) trolejbusů SOR TNS 12 s termínem dodání na jaře 2023. Výrobce SOR Libchavy termín nedodržel a nebyl schopen dodat do Zlína objednané trolejbusy ani do podzimu minulého roku. Nedodržením termínu pro uvedení trolejbusů do provozu DSZO přišla o přiznanou dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu ve výši 85 procent pořizovacích nákladů. Proto dopravní společnost po marném upomínání dodavatele od smlouvy odstoupila. Dosud probíhá soudní spor o zaplacení smluvních pokut. Škody, které dopravní společnosti nedodáním trolejbusů vznikly a které spočívají v ušlé dotaci a v nákladech na opravy starých vozů, se vyčíslují.
„Ukazuje se, že i když dodržíme všechna pravidla o zadávání veřejných zakázek a zvítězí nabídka s nejnižší cenou, výsledek nemusí být ekonomicky a provozně příznivý,“ zobecňuje poslední zkušenost s nedodanými trolejbusy ředitel DSZO Josef Kocháň a dodává: „Na trhu jsou bohužel společnosti, které něco slibují, ale nedodají včas a v potřebné kvalitě.“
____________________________
Ke stejnému tématu viz též tisková zpráva Dopravního podniku města Jihlavy zde:
Elektrický provoz MHD v Jihlavě výrazně omezují nejnovější parciální trolejbusy